Konsument, który ma problem z kupionym towarem lub usługą może skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej. Pierwszym punktem kontaktowym jest infolinia konsumencka, dzięki której można uzyskać prostą poradę, bez konieczności analizy dokumentów; poradę można też uzyskać e-mailowo. Pomoc w bardziej złożonych sprawach wymaga kontaktu z rzecznikiem konsumentów. Poradnictwem konsumenckim zajmuje się także Inspekcja Handlowa.
W najbardziej skomplikowanych sprawach – transgranicznych lub branżowych, np. finansowych, telekomunikacyjnych, transportowych, energetycznych – konsument może otrzymać pomoc w wyspecjalizowanych instytucjach.
Dane kontaktowe do instytucji pomagających konsumentom znajdziesz w wyszukiwarce.
Bezpłatna pomoc konsumencka
801 440 220
222 66 76 76
poniedziałek-piątek
godz. 8:00 – 18:00
(opłata wg taryfy operatora)
porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów
Znajdź rzecznika w swoim mieście lub powiecie.
Inspekcja Handlowa
Znajdź Inspekcję Handlową w swoim województwie.
uakonsument.uokik.gov.pl – Ваші права в Польщі – ПОСІБНИК ДЛЯ СПОЖИВАЧА
omoc specjalistyczna
Ubezpieczenia i finanse
Rzecznik Finansowy
22 333 73 28, 22 333 73 25, 22 333 73 32
Spory transgraniczne
Europejskie Centrum Konsumenckie
Telekomunikacja
Centrum Informacyjne przy UKE
Energia i paliwa
Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych
Podróże kolejowe
Rzecznik Praw Pasażera Kolei
Podróże lotnicze
Rzecznik Praw Pasażera