Powiat Tomaszowski, Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Lubelskim

Pomoc dla konsumentów

Konsument, który ma problem z kupionym towarem lub usługą może skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej. Pierwszym punktem kontaktowym jest infolinia konsumencka, dzięki której można uzyskać prostą poradę, bez konieczności analizy dokumentów; poradę można też uzyskać e-mailowo. Pomoc w bardziej złożonych sprawach wymaga kontaktu z rzecznikiem konsumentów. Poradnictwem konsumenckim zajmuje się także Inspekcja Handlowa.

W najbardziej skomplikowanych sprawach – transgranicznych lub branżowych, np. finansowych, telekomunikacyjnych, transportowych, energetycznych – konsument może otrzymać pomoc w wyspecjalizowanych instytucjach.

Dane kontaktowe do instytucji pomagających konsumentom znajdziesz w wyszukiwarce


Bezpłatna pomoc konsumencka

801 440 220
222 66 76 76

poniedziałek-piątek
godz. 8:00 – 18:00
(opłata wg taryfy operatora)

porady@dlakonsumentow.pl

Rzecznicy konsumentów

Znajdź rzecznika w swoim mieście lub powiecie.

Dowiedz się więcej…

Inspekcja Handlowa

Znajdź Inspekcję Handlową w swoim województwie.

Dowiedz się więcej…


  uakonsument.uokik.gov.plВаші права в Польщі – ПОСІБНИК ДЛЯ СПОЖИВАЧА

omoc specjalistyczna

Ubezpieczenia i finanse

Rzecznik Finansowy

22 333 73 28, 22 333 73 25, 22 333 73 32

www.rf.gov.pl

porady@rf.gov.pl

Spory transgraniczne

Europejskie Centrum Konsumenckie

22 55 60 600

konsument.gov.pl

ECCNET-PL@ec.europa.eu

Telekomunikacja

Centrum Informacyjne przy UKE

22 33 04 000

www.cik.uke.gov.pl

formularz kontaktowy

Energia i paliwa

Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych

22 244 26 36 

www.ure.gov.pl

drr@ure.gov.pl

Podróże kolejowe

Rzecznik Praw Pasażera Kolei

801 044 080, 22 460 40 80

www.pasazer.gov.pl

rzecznik@pasazer.gov.pl

Podróże lotnicze

Rzecznik Praw Pasażera

www.ulc.gov.pl

pasazerlotniczy@ulc.gov.pl

Skip to content