Jeśli nagle zachorujesz lub stan Twojego zdrowia nagle się pogorszy, możesz udać się po pomoc do dowolnego punktu Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej. Pamiętaj, że nie obowiązuje rejonizacja.
Przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) nie pełnią dyżurów całodobowych. W noce i w dni ustawowo wolne od pracy ich rolę przejmują przychodnie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, w których możesz otrzymać pomoc w godzinach od 18:00 do 8:00 dnia następnego oraz całodobowo w weekendy oraz dni ustawowo wolne od pracy.
Świadczenia NiŚOZ są bezpłatne dla osób ubezpieczonych i nie wymagają skierowania.
ZASADY PRZYJMOWANIA PACJENTÓW
Lekarz dyżurny udzieli porady:
– w warunkach ambulatoryjnych
– w przypadkach medycznie uzasadnionych w domu pacjenta
– telefonicznie pod numerem telefonu: 84 665 84 63
Pielęgniarka dyżurna wykonuje zabiegi:
– w warunkach ambulatoryjnych
– w przypadkach medycznie uzasadnionych w domu pacjenta
KIEDY SKORZYSTAĆ Z PORADY?
– jeśli nagle zachorujesz
– twój stan się pogorszy, ale nie jest to stan zagrażający życiu lub zdrowiu
– gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia
– zastosowane leki dostępne bez recepty lub środki domowe nie przyniosły spodziewanej poprawy
NIE UDZIELAMY PORAD W PRZYPADKACH STABILNYCH
PORADY NIE UZYSKAMY GDY POTRZEBUJEMY:
– wizyty kontrolnej
– recepty na leki w chorobach przewlekłych
– skierowania do specjalisty
– badań dodatkowych i konsultacji zleconych przez lekarza leczącego
W RAZIE ZAGROŻENIA ŻYCIA LUB ZDROWIA DZWOŃ POD NUMER ALARMOWY 112